onsdag 10 september 2008

Fitta! Eller nåt.


Jag har funderat en hel del över ordet fitta. Don't ask why cuz I might tell you. Men i alla fall. Jag har försökt bestämma om jag tycker att själva ordet är fint eller fult. När jag var fjorton var det mitt favvo-svärord över alla andra. Oj jag tappade mina böcker, fitta också. Nu missade jag bussen för chauffören är en jävla fitta. Men fitta vilket svårt prov. Ja, ni fattar. Såhär på äldre dar har jag kommit fram till och bestämt att fitta är nånting mycket fint, både själva DEN och ordet, om man tänker på det och försöker tänka bort all negativ laddning. Därför använder jag kuk istället när jag inte hittar nåt annat bra kraftuttryck, men det är inte alltid det passar. Vissa människor är helt enkelt surfittor och det kan inte jag hjälpa.

Det är ju dock inte alla som håller med mig, en del tycker att fitta är ett väldigt fult ord och det måste de ju få tycka. För alla er som gärna vill prata mer om er fitta eller andras men som inte riktigt hittar rätta ordet, har jag sammanställt en lista med olika fitt-aktiga synonymer. Kanske hittar just du en ny personlig favorit. Enjoy!

baconros
balja
blaska
blygd
brasa
bulle
buske
bäver
dalgång
dike
dosa
enrörsmottagare
fassy
fettburk
fikon
firre
fisk
fissa
fitta
fittis
fladdermus
framstjärt
Fruktbarhetens mussla
frälsarkrans
gatt
glipa
glugg
gottpåse
grotta
gryta
hack
hak
hugg
hyska
hål
höna
jack
kisse
kissekatt
kissemurra
klyka
knullhål
knäppdosa
krusidulla
kussa
kussimurra
kutta
kvinnokön
kärleksmussla
köttgrotta
lurva
Lårensvik
lårklyka
mottagarapparat
muff
mufsa
mulla
murra
murva
mus
mussla
mutta
mynscha
mysa
nöjesfält
pipa
pipperi(et)
pluska
porralåda
puppa
pälsbiff
ruska
råtta
sjatta
skrascha
skrev
skreva
skripa
skrolla
skrutta
skrynkla
skrålla
skräppa
skåra
skädda
skäggbiff
skäggmumma
sköte
slangklämma
slappis
slida
snake heaven (engelskt slang)
snipa
snippa
snoppfälla
snäppa
stubbåker
Suckarnas gång
Söndagsöppet
torva
Tuss
triangel
underliv
vagina
varmgarage
veck
venus
venusberg
vulva

PS. Och ja, för er som gärna vill prata mer om er egen eller andras kuk men inte riktigt hittar orden så ska jag sammanställa en synonym-ordlista för lille pillefjonken också, jag lovar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du glömde ju mumin. den bästa synonymen :P

vagabond sa...

ditt synornymlexikon är mkt uppskattat med många fina ord; ) jag är lite för pryd för att ta upp diskussionen, men du borde hittat ett nytt ord istället för att byta ut det mot killarnas motsvarighet båda är ju bra saker. Heh säger så klart den som är bi óväntat: P

Anonym sa...

Smulla är vedertaget i djupa Småland.